Hur får du dina kunder att stanna

Är ni ett företag med enbart trygga och lojala kunder eller har ni illojala kunder som springer till konkurrenten så fort de har ett erbjudande? I så fall är det troligen dags för ert företag att skapa en riktigt bra kundklubb. Förutom ordinarie rabatter och kan ni nämligen skapa ett poängsystem som innebär att kunderna tjänar mer på att vara lojala mot just er och därmed bygger en mer trogen relation. Har ni redan en kundklubb eller vill ni ta in en extern part med flera års erfarenhet?

 

Färdiga lösningar

Idag finns färdiga lösningar som ni bara implementerar i ert företags kundklubb. Gränssnitt där ni som företag och även kunderna kan se sina insamlade poäng och hämta ut bonusvaror med mera. Genom att bygga en riktigt bra kundklubb för ert företag så kommer ni att kunna fylla den med bra premier som gör att kunderna gillar ert varumärke ännu mer. När ert varumärke tillför mervärde så påverkar det nämligen hur kunderna ser på er och känner för er som företag. Vänd er till ett kundklubb företag som har flerårig erfarenhet och som har lyckade referensprojekt att visa upp och berätta om. Har de jobbat med kundklubbar ni känner till så vet ni hur väl de fungerar.

 

 

Uppföljning och optimering

Genom att köpa en färdig tjänst får ni så mycket mer än ett gränssnitt som är utvecklat för att skapa en kundklubb. Ni får tillgång till verktyg som ni kan använda för att skapa kampanjer och skicka ut information samt följa upp vilka erbjudanden som går bäst. För att kunna ta reda på vilket erbjudande som är mest populärt och vilket som ger störst förtjänst så behöver ni kunna noggrant följa upp kostnader och intäkter i kampanjen och ni behöver kunna optimera längst vägen. I ett välutvecklat system kan ni göra allt detta.